JLT Mobile Computers stärker återförsäljarnätverket med ytterligare en partner på den nordiska marknaden

Partnerskapet med Datema AB öppnar upp för nya affärsmöjligheter, främst inom retail-, transport-, och logistikbranschen, samt befäster JLT:s starka position i Norden

Växjö, Sverige, 14:e november, 2017   * * *   JLT Mobile Computers, utvecklare och tillverkare av stryktåliga datorer för krävande miljöer, annonserar den nya partnern Datema AB, helhetsleverantör av komplexa IT-lösningar på den nordiska marknaden. Med 25 års erfarenhet av affärssystemprocesser och mobila lösningar för detaljhandeln samt transport- och logistikbranschen ger samarbetet nya kanaler in till de stora nordiska kunderna.

Att ha ett starkt återförsäljarnätverk är en del av den långsiktiga tillväxtstrategin för JLT Mobile Computers som tidigare i år annonserade fem stycken nya partners till JLT Global Sales Partner Program (pressmeddelande 10 april, 2017). På inslagen väg förstärks nu nätverket ytterligare med den nya partnern Datema.

”Datema har en gedigen historik på den nordiska marknaden, framför allt inom affärssystemprocesser och mobila lösningar för lager-, transport- och logistikbranschen samt detalj- och dagligvaruhandeln,” säger Roger Andersson, Sales Manager på Datema. ”Genom avtalet med JLT får våra kunder tillgång till ledande fordonsdatorer med erkänt god tillförlitlighet och prestanda.”

”Samarbetet med Datema stärker JLT:s befintliga återförsäljarnätverk i Norden och vi ser fram emot att jobba med dem. Datemas expertis inom affärssystemlösningar, affärsprocesser och integration utökar vår närvaro inom framför allt detaljhandeln och transportbranschen, där vi ser goda möjligheter för att hitta nya potentiella kunder och affärsmöjligheter framöver”, säger Anette Malmström, Nordic Sales Manager på JLT.”