JLT Mobile Computers ansluter sig till Ivantis Supply Chain Partner Program för att öka sina kunders produktivitet

Nytt partnerskap med branschledande global IT-leverantör ger JLT:s kunder tillgång till mobila aktiveringslösningar som ökar effektiviteten och produktiviteten i försörjningskedjan

Växjö, Sverige, 3:e mars, 2020   * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, meddelar idag att företaget har anslutit sig till Ivantis Supply Chain Partner Program. Från och med nu kan JLT:s kunder förbättra effektiviteten inom supply chain och öka sina operatörers produktivitet genom användning av Ivantis mobila företagslösningar.

Efter mer än 25 år som pionjär inom ruggade datorer, erbjuder JLT ett brett utbud av högpresterande fordonsmonterade datorer, tablets och handdatorer, i kombination med omfattande support-, underhålls- och lösningstjänster. JLT:s ruggade datorer används inom branscher som lager/logistik, tillverkning, transport, hamnar, jordbruk, gruvor och i många andra krävande miljöer.

Ivanti Supply Chain har under tre decennier levererat mobila aktiveringslösningar för att förbättra effektiviteten i försörjningskedjan och öka produktiviteten bland operatörerna. Företaget är en banbrytande innovatör inom verksamhetskritisk enhetshantering, hantering av trådlös infrastruktur, terminalemulering samt röst och mobila applikationsutvecklingsprogram. Ivanti Supply Chain hjälper organisationer att utnyttja modern teknologi i sina lager och vidare genom hela försörjningskedjan för att förbättra leveransen, utan att behöva modifiera backend-systemen.

”Ivantis Supply Chain telnet-klient för terminalemulering används på fler mobila enheter än någon annan”, säger Eric Miller, VD på JLT Mobile Computers USA. ”För kunder som byter från föråldrade system till de moderna operativsystemen på JLT:s datorer, gör Ivantis supply chain-lösningar det enkelt att migrera befintliga telnet-skärmar eller webbapplikationer till Windows 10 eller Android. Fältbeprövade skärmar får ett nytt utseende, fungerar mycket bättre och användarna älskar det välbekanta, intuitiva gränssnittet.”

Genom medverkan i Ivantis Supply Chain Partner Program hjälper JLT sina kunder att dra full nytta av sina investeringar i de avancerade JLT-datorerna genom att migrera och modernisera program och programvaruhanteringssystem. Ivanti Velocity TE och Industrial Browser gör det enkelt att använda befintliga telnet-skärmar eller webbappar på moderna, mobila plattformar medan Ivanti Speakeasy gör det snabbt och enkelt att lägga till röst till alla typer av applikationer. Ivanti Avalanche är ett beprövat hanteringssystem för mobila enheter medan företagets Session Persistence Server förhindrar tappade telnet-anslutningar i områden med svag täckning.

JLT:s produkter är Ivanti Supply Chain-certifierade och kunder kan nu använda hela Ivantis utbud av produktivitetshöjande lösningar på sina datorer. Detta hjälper kunderna att uppfylla sina affärsmål och migrationsplaner samtidigt som operatörerna får moderna, ergonomiska och lättanvända appar att använda, som dessutom kräver minimala utbildningsinsatser.